Personal branding jako narzędzie, dzięki któremu dojdziesz do wybranych celów zawodowych i prywatnych.

GOŚCINNE — 20 Stycznia 2021

Niezależnie od tego, czy pracujesz w korporacji, prowadzisz małą firmę czy kierujesz dużym przedsiębiorstwem - personal branding powinien być dla Ciebie bardzo ważny.

Co to właściwie jest ten "personal branding"?

Personal branding to marka osobista, a zatem nic innego jak obraz Twojej osoby, widziany zarówno Twoimi oczami, jak i oczami innych ludzi.

Wszystko co robimy zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym, jest realizacją naszych potrzeb (przynajmniej z założenia!), a zatem stworzenie marki osobistej jest idealnym narzędziem do ich skutecznej realizacji.

Pamiętaj, że Twoja marka musi pasować przede wszystkim do Ciebie czyli do Twoich upodobań, oczekiwań, planów zawodowych i prywatnych.

Personal branding jest niczym dobrze skrojony garnitur. Jesteś postrzegany jako elegancki człowiek, a jednocześnie Ty czujesz się w nim dobrze.

Skuteczny personal branding jest autentyczny. Oznacza to, że używasz swoich wartości, pasji oraz mocnych stron, by wyróżnić się na tle innych oraz w swojej karierze.
William Arruda

Niewiele osób o tym pamięta, ale tworzymy go już od wieku młodzieńczego i mamy na niego wpływ przez całe życie, a trzeba pamiętać, że nasza marka musi nadążyć za nami, a zatem potrzebuje ciągłego "tuningu".

Zmiany, o których wspomniałam są niewątpliwie czaso- i energochłonne, a ja zachęcam do przepracowania poniższych zadań, które pomogą postawić pierwsze kroki w spojrzeniu na siebie przez pryzmat marki osobistej.

1) Czego tak naprawdę chcesz i jaki jest Twój cel? Najlepiej spisz na kartce i wracaj do tego co kilka dni.

2) Zapytaj znajomych co sądzą na Twój temat - niech po prostu opowiedzą Ci o Tobie.

3) Określ swoją grupę docelową – dla kogo będziesz tworzyć swoją markę?

4) Zrób autoanalizę i określ swoje mocne i słabe strony.

Magia właściwie dobranego personal brandingu ma ogromny wpływ na Twoje życie zawodowe, jak i osobiste. To ona pomoże Ci zrobić dobre wrażenie choćby podczas rozmowy rekrutacyjnej - jeśli prezentujesz się jako specjalista czy manager to miej jego wizerunek. Raczej pewne jest, że jeśli pójdziesz na rozmowę w krótkich spodenkach i "japonkach" to nie dostaniesz stanowiska dyrektorskiego..

Podsumowując jeśli jeszcze nie zainwestowałeś swojego czasu i energii w budowanie własnej marki osobistej, to jest najlepszy moment aby teraz zacząć!

autor: Izabela Caban - manager we własnej firmie

ZOBACZ i SUBSKRYBUJ nowy kanał na YouTube -> "MANAGER Z GŁOWĄ TV"

Udostępnij wpis
i podziel się ze znajomymi!
×